Gepost door Adriaan Gijssen op 13 maart 2020
Het maken van een PTA volgens het nieuwe examenprogramma kan een behoorlijke uitdaging zijn. Vorig schooljaar boden we in mei een PTA workshop aan.
Deze workshop is op 12 maart herhaald.
Instruct heeft een gedetailleerd overzicht gemaakt van de mogelijkheden die je als docent hebt wat betreft de invulling van het kernprogramma. De conclusie daarvan is: je hebt heel veel vrijheid! Het is geen enkel probleem als je je programma (bijna) volledig wilt opbouwen uit praktijkopdrachten en projecten. En het is ook heel goed mogelijk om de diepte in te gaan met interessante theorie en met leuke lesvormen.
Binnen het nieuwe examenprogramma kun je diverse leerroutes maken en zijn er veel mogelijkheden tot verdieping en verbreding. Fundament biedt dat allemaal. Het is dan wel belangrijk om per onderwerp goede keuzes te maken: alles doen is geen optie. Vraag je af: hoe diepgaand wil ik dit onderwerp behandelen, welke vorm kies ik en wat is daarbij passende toetsing?
Tijdens de workshop bespraken we welke typen PTA's er mogelijk zijn, van theorie- tot praktijkgericht. Er was daarbij aandacht voor vragen als:
De workshop was een inspirerende bijeenkomst waarin de deelnemers op heel verschillende manieren uitkwamen om een boeiend en werkbaar PTA op te stellen.
Wil jij ook geïnspireerd raken tijdens een van onze workshops? Houd de evenementenkalender op onze blog en de diverse mailings die verzonden worden in de gaten en meld je aan.
De PowerPointpresentatie en het naslagmateriaal van deze workshop staat hieronder. Zo kun je alles nog eens rustig nalezen.
Presentatie 3i workshop 12 maart 2020
-- Share It --