Gepost door Adriaan Gijssen op 19 december 2018
In navolging van de modules Arduino en Kunstmatige intelligentie, is nu ook de module Scrum beschikbaar in domein A. In dit domein staat een aantal grote, subdomeinoverstijgende opdrachten.
Als eerste wordt systeemontwikkeling in brede zin besproken. De verschillende stakeholders bij een project hebben vaak verschillende ideeën over de uitwerking van het project. Op het internet bestaat de parodie 'ProjectCartoon', die gaat over de ontwikkeling van een schommel. Via http://www.projectcartoon.com/ vind je alle ideeën van de betrokkenen inclusief een afbeelding.
Om een groter project in goed te laten verlopen, bestaan er ontwikkelmethodieken, zoals de watervalmethode en de Agile methoden. Een van de meest gebruikte Agile methoden is Scrum.
In deze module maken de leerlingen kennis met de basisprincipes van de ontwikkelmethode Scrum. De verschillende begrippen, zoals Scrum Master, Product Owner, Product Backlog enz. worden stuk voor stuk praktisch besproken.
Ook is er veel aandacht voor de mogelijkheden hoe je de ontwikkelmethode Scrum kunt toepassen in de klas.
Deze module bevat zelf geen opdrachten, maar is gemaakt ter ondersteuning bij grotere projecten. Zoals bijvoorbeeld een project met de Arduino, het ontwikkelen van een website of webapp, of één van je eigen grotere projecten.
-- Share It --