Gepost door Adriaan Gijssen op 31 oktober 2019
Ons keuzethema over domein I: Cognitive computing is nu volledig beschikbaar in Fundament! De eerste twee delen waren al langer beschikbaar; nu is ook de tweede praktische opdracht compleet.
Deze tweede praktijkopdracht gaat over machinelearning met boter-kaas-en-eieren. De leerlingen programmeren zelf een tegenstander die gaat leren wat handige zetten zijn.
Deze tegenstander leert door (veel) spellen tegen zichzelf te spelen. Aan het einde van elk spel wordt geëvalueerd hoe de tegenstander heeft gepresteerd. Dit wordt gedaan door middel van een score. Als de tegenstander een spel wint, dan krijgt hij een hoge score. Verliest hij, dan krijgt hij een lage score. Deze score koppelt de tegenstander aan de bordopstellingen die hij heeft gezien.
De auteur van het keuzethema, tijdens een inhoudelijke workshop op de Inspiratiedag 2019.
Foto: https://www.flickr.com/photos/suspeeters/47582350742/in/album-72157707955022685/.
Je vindt het keuzethema bij de methode "Fundament 2019 - Keuzethema's Instruct" > "I: Kunstmatige intelligentie".
Op maandag 25 november organiseren we een workshop over dit keuzethema, die wordt gegeven door de auteur, Ramon Hagenaars. In deze workshop zullen de twee praktijkopdrachten centraal staan. Meer informatie lees je hier. Aanmelden voor deze workshop kan hier.
-- Share It --