Gepost door Adriaan Gijssen op 3 september 2020
Ons lesmateriaal volgens het examenprogramma van 2019 is inmiddels al weer enige jaren beschikbaar. De opzet van dit lesmateriaal is traditioneel en is opgebouwd met hoofdstukken, paragrafen en vragen.
Daar is bewust voor gekozen. Enerzijds voor de overzichtelijkheid, want het nieuwe examenprogramma bracht tal van nieuwe onderwerpen ten opzichte van het oude examenprogramma. En anderzijds door de filosofie dat onze lesmethode een fundament moet zijn voor docenten. De lesmethode is de basis, daar boven op staat het iedere docent vrij om leuke en uitdagende praktische opdrachten met de leerlingen te doen.
De laatste tijd krijgen we vragen van docenten of we, naast de 'theoretische' basis, ook een handreiking kunnen doen voor grotere praktische opdrachten. Op dit moment hebben we onder 'domein A. Vaardigheden' enkele grotere praktische opdrachten staan. Zoals onder andere het maken van een webapp met actuele weergegevens van Buienradar, en het simuleren van een kruispunt met verkeerslichten met een Arduino.
Ons aanbod aan grotere praktische opdrachten willen we graag uitbreiden. Daarom doen we een oproep aan onze gebruikers. Veel docenten hebben zelf al mooie opdrachten gemaakt en gebruiken die met veel plezier in de klas. Graag komen we met deze docenten in contact om te kijken of we, tegen een vergoeding, praktische opdrachten kunnen overnemen.
Heb jij zelf een leuke praktische opdracht, die over meerdere subdomeinen gaat? Neem dan contact met ons op via [email protected]!
-- Share It --